Snygg-Fägre

Karin Weststrand är fenomenal på att designa riktigt snygga plagg. Så är det bara. Det här är Fägre som har sin release-dag idag. Karins syster Stina på bilderna bär upp den så fint!

Garnet som används till koftan är Big Merino Hug och jag hoppas nu att fler upptäcker den här tjockare kvalitén från Rosy Green Wool. En kofta i det här garnet blir verkligen så mysig och mjuk. Det tunnare garnet Cheeky är välbeprövat vid det här laget, om du gillar det så är jag säker på att du även kommer älska Big!

fagre-0274_medium2
Bild av Michaela Gester, missa inte hennes blogg-inlägg på: michaelagester.se

Michaela Gester var en av dem som teststickade koftan åt Karin. Hon valde att sticka den i just Big Merino Hug i färgen Coffee Bean. Både Karin och Michaela har satt ett ljust läderskärp i sina koftor och hur snyggt blir det inte? Michaela hittade sitt på second hand och det pryds dessutom av små sirliga blommor. Jag är avundsjuk både på koftan och skärpet. Ni som följer mig på Instagram vet redan att jag är sjukt sugen på att sticka en egen. Det är bara det att jag har så mycket annat på gång. Bland annat stickar jag vantar för fulla muggar då jag planerar att släppa en mini-kollektion med vantmönster i slutet av året. Mer om det en annan gång.

Fägre finns naturligtvis även på Ravelry.

Matilda

Kommentera

