Shop update: Moeke Yarns i flera kvalitéer + mönstertips

Äntligen kan jag meddela att webbutiken just har fyllts på med mängder garn från Moeke Yarns!

Följer ni MY make along på Facebook och Instagram? Om inte så rekommenderar jag att ni gör det, där delas så mycket inspiration och kärlek till skapandet och ullen! Eventet är som en enda stor knit-along som pågår hela hösten. Massor av priser delas ut i olika kategorier. Och nu när jag fått hem så mycket fantastiskt garn tycker jag att det är på sin plats att tipsa om några vackra mönster som ingår i make-along’en.

screenshot_20161112-162112
Ioana shawl av Junko Okamoto – Stickas i Romanian Merino och Heritage
cable-cardigan-pattern-3-11-5_medium2
The Choice Cardigan av Alina Schneider – stickas i Elena
img_0314_medium2
Andy av Junko Okamoto – stickas i Elena tvåtrådig
open_window_front_medium2
Open Window Vest av Tatiana Sarasa – stickas i Elena

Fler mönster finns att välja mellan, läs mer här. Och dessutom finns en öppen kategori vilket innebär att du kan sticka precis vad du vill i Moeke Yarns och fortfarande delta i make-along’en och ha chansen att vinna ett fint pris.

Jag har deltagit och bidragit genom att teststicka koftan Andy i Elena tvåtrådig. Jag älskar den och har princip bott i min Andy sedan den blev klar! Jag hoppas kunna fota och berätta mer i helgen eller i början av nästa vecka.

Som sagt  är webbutiken nu sprängfylld med garn från Moeke Yarns vilket känns härligt efter en lång väntan. Obeservera att Romanian Merino och Heritage har en aningens stark lukt av något som inte är får och ull. Lukten är inte ”naturlig” men luktar inte illa på något vis. Den äldre mannen som sköter spinneriet i Baicoi har ett eget recept på sin spinnolja..! Småskalig produktion är charmigt och jag älskar Moeke Yarns, men ibland har det sina nackdelar. Jag har valt att ha överseende med detta den här gången, vädra eller tvätta garnet med ullschampo så försvinner doften.

Matilda

Kommentera

