Andy och jag

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Junko Okamoto är den japanska designer som har skapat flera otroliga mönster till Moeke Yarns garner. Här finns alla hennes mönster. Denna kofta är stickad i tvåtrådig Elena som är nytt för i höst. Det finns i naturvitt och den natur-grå-bruna som jag stickat i (den sistnämnda färgen heter kort och gott ”Grå” i webbutiken). Garnet är rustikt och kanske lite svårt att hitta lämpliga projekt. Andy är verkligen ett lämpligt projekt. Jag hjälpte Junko att teststicka mönstret, jag kunde inte låta bli att anmäla mig eftersom jag hade letat länge efter en liknande kofta. Det vill säga en lång och stor uppifrån och ner kofta att krypa in i på kvällarna.

Koftan stickas på stickor 5 mm och det flyter på snabbt framåt. Trots detta har jag under hela teststickningen kämpat då jag inte legat riktigt i fas. Jag hade helt enkelt för mycket annat att göra samtidigt. Men den blev åtminstone klar lagom till mönstersläpp och nu även fotad bara fem dagar efteråt. Det är inte riktigt godkänt men nu blev det som det blev. Trots mitt dåliga samvete tyckte jag om att sticka Andy. Jag gillar att ha enkla projekt så att jag bara kan glida med när jag har mycket annat som snurrar i huvudet. Det blir så bra stunder att tänka färdigt alla tankar på. Och jag är så nöjd över min färdiga Andy.

Nu en kopp te och fortsatt arbete vid datorn.

Andy och jag. Jag och Andy.

Matilda

Kommentera

